Wednesday, April 22, 2009

Akhirnya... Cita Pemuda

Assalamualaikum warohmatullahi wabarakatuh...
Alhamdulillah setelah 2 bulan lebih, akhirnya saya berjaya juga menyiapkan layout laman blog Cita Pemuda ini.

Sebagai pengenalan, blog ini adalah rentetan daripada blog yang sebelumnya, anamuslim.com yang boleh dikatakan hidup segan matipun takpe. Sebagai orang muda, kita semestinya mempunyai cita-cita yang tinggi dan tersendiri. Ada yang bercita-cita untuk menjadi polis, askar, jurutera, pensyarah dan sebagainya. Itu memang sudah menjadi fitrah semulajadi manusia untuk mencapai kepada suatu tahap kejayaan bagi membaiki taraf kehidupan.

Ramai orang yang terlalu mengejar cita-cita dunia, tetapi jarang sekali yang berlumba-lumba untuk mengejar cita-cita akhirat yang mana Allah telah membentangkan seluas-luasnya jalan untuk menuju kepada cita-cita itu.

Sebagai orang muda, berdarah muda dan berjiwa muda, saya juga mempunyai cita-cita tersendiri. Cita-cita saya sebagai seorang anak, cita-cita saya sebagai seorang islam, cita-cita saya sebagai seorang lelaki, cita-cita saya sebagai seorang sahabat, cita-cita saya sebagai seorang pelajar dan sebagainya.

Alhamdulillah hari ini saya telah mencapai impian @ cita-cita saya untuk menyiapkan blog ini. Satu kesimpulan yang boleh dibuat disini, hati yang benar-benar mengimpikan sebuah cita-cita adalah kekuatan sebenar untuk mencapai sebuah cita-cita.

No comments: