Sunday, April 26, 2009

Gomo Kelate Gomo

KECEWA rasanya apabila kelantan berjaya dikalahkan oleh Selangor dalam perlawanan akhir piala FA semalam. Geram saya masih belum habis lagi kerana perlawanan yang berlangsung lebih kurang 90 minit itu terlalu bias kepada Selangor.

Kalau ikutkan hati ni, dah lama aku lastik refree dan lines man yang bertugas masa tu kerana geram punya pasal. Sepanjang perlawanan, ada saja Kelantan yang melakukan foult (kesalahan).

Perkara pertama saya paling sakit hati sekali apabila pemain kelantan yang dijatuhkan oleh pemain selangor dalam kotak penalti dibuat-buat tak nampak oleh refree. Sepatutnya pasukan kelantan dah dapat sepakan penalti dan merupakan satu peluang cerah untuk menjaringkan gol pertama.

Perkara kedua pula apabila penjaga gol pasukan selangor menangkap bola keluar dari kotak penalti, juga refree dan lines man buat-buat tak nampak. Satu lagi peluang sepakan penalti yang sengaja tidak diberikan kepada pasukan Red Warrior (Kelantan). Dalam hati aku berdoa moga-moga Allah betul-betul men'tak nampakkan' penglihatan refree dan lines man tersebut.


Tiba-tiba para penyokong pasukan kelantan sama-sama mula naik angin dan menukar slogan Gomo Kelate Gomo kepada Ref Gilo sebanyak beberapa kali. Saya tak komen apa-apa dan kalau ref tu betul-betul jadi gila pun saya tak kisah sangat.

Perlawanan terus berlangsung, sehinggalah kelantan berjaya menjaringkan gol pertama dalam masa tambahan. Ingatkan piala FA dah jadi milik kelantan, tapi nasib tidak menyebelahi pasukan Kelantan apabila gawang gol kelantan berjaya dibolosi pihak lawan. Kedudukan seri sehinggalah perlawanan tamat.

Penalti, Kelantan kalah 3-0. Argh!!! bertambah kecewa. Habis RM15 saya gunakan untuk menonton kekalahan bola sepak. Tapi tahniah diucapkan kepada pasukan Kelantan kerana berjaya sampai ke peringkat final piala FA setelah bertahun-tahun menunggu untuk sampai ke peringkat ini. Gomo Kelate Gomo.




No comments: